8 Mayıs 2010

God Is An Astronaut

God is an Astronaut - Kade@Zaandam - 07.05.2010 - 22:00 - 12 €

Geldiğimden beri konser sezonu başlamadı bir türlü.. Etrafımdakiler Radiohead'in Amsterdam'daki son konserinin ne kadar muhteşem olduğundan, Massive Attack en son geldiğinde ne kadar eğlendiklerinden bahsediyorlar, ben de mahzun bir şekilde onları dinliyorum. Bu konuya daha sonra geri dönücem. Dün akşam Hollanda sınırlarındaki üçüncü konserime gittim (Sunn O))) ve Ulver'den sonra). God is an Astronaut'u gelmeden önce İstanbul'da da izleme şansım olmuştu, bu yüzden iki ülke seyircisini de karşılaştırabildim, kazanan çoktan belli zaten. Konser Zaandam denen, Amsterdam'ın mahallesi mi, ilçesi mi belli olmayan (muhit daha doğru bir kelime olabilir, süprizlere daha açık), trenle 15 dakika mesafede bir yerdeydi. Muhtemelen muhitin tek konser salonu olan mekanda taş çatlasa 50 kişilik bir kalabalık. Sağolsun onlar da odun gibi konser izlemek kavramının kafamda oturmasına yardımcı oldular.
God is an Astronaut, post-rock tarzında (last.fm diyo, ben demiyorum) farklı bir şeyler yapabilen bir grup. Türün en bilinenlerinden Mogwai, Mono, GYBE vs ile kıyaslanınca farklı bir noktada duruyorlar. Hem daha fazla distortion, hem de sample'lardan daha fazla destek. Bütün post-rock gruplarındaki melankolik hava onlarda da var fakat şarkılarındaki enerji ile bunu bir nebze maskeleyebiliyorlar. 75 dakikalık konserde, sahnede de bu enerjiyi yaratmayı başardılar, odunlardan alan olmadı ancak. Onlar da çok zorlamadan konseri bitirip gittiler. İstanbul ile kıyaslayınca buradaki konser çok sönük kaldı doğal olarak. İstanbul'da konser yapılabilecek en dandik mekanlardan olan Jolly Joker'da, seyirciden aldıkları elektrik ile muhteşem bir konser izletmişlerdi; Zaandam konseri ise atmosfer açısından sadece sıradandı. Burada herhangi bir görselin olmaması da büyük eksi tabii ki. Gene de ikinci defa izledik abileri, 2 cd'lerini alarak maaşlarına da katkı da bulundum, o yüzden gece çok rahat uyudum.

Echoes
The End of the Beginning
Route 666
Radau

1 yorum: